søndag 27. juni 2021

FARGE PÅ TILVÆRELSEN 🖌

Vi har hatt ei flott helg på hytta! 🤗 Litt arbeidssom, men veldig tilfredsstillende! 

Det er litt for mange år siden vi beiset hytta sist. Da gikk den fra å være grønn til Tjærebrun. Brunfargen dekte godt; det holdt med ett strøk. Men nå var det på høy tid å få frisket opp den solbleke fargen. Denne gangen valgte vi Brunsvart, og er kjempefornøyd! 

Jeg beiset to vegger denne helga. Med kost tar det lengre tid, men jeg liker det bedre enn rull. 


Mens jeg tok meg av beisinga, gikk Lars igang med å støpe fundament til ny påle under hytta. 


For å komme til den skjeve pålen - som gjør at hytta har en helling på 8 cm - måtte han løsne på noenterrassebord ved inngangsdøra. 


Heldigvis stilte vår gode kamerat Stein Ola opp og hjalp Lars med å grave ut flere bøtter med gjørme og myrjord der ny påle skal settes. Så tømte de sement i hullet og satte i armeringsjern. Nå skal dette herdes før hytta jekkes opp og pilarblokker erstatter den skjeve pålen. Det blir spennende å se om dette holder! 




På stien til hytta vokser det mange vekster. Til sammen er det mest ugras, men én og én er de flotte å se på! F eks denne humleblomsten:

Eller denne:

Og så ble det med en rosa ildtopp til å pynte terrassebordet med.

Vel hjemme igjen ble det grilling, etterfulgt av dessert i jacuzzi'n. 🤗🍦



DOING IT BY MYSELF! 💪🪚🪛🥰

Jeg er slett ingen tilhenger av å bruke engelske ord istedetfor norske, men nå passa det så bra å bruke overskrifta Doing it by myself vedrø...