fredag 13. november 2020

NY FREDAG! đŸ€—đŸ§Ą

SĂ„ er det fredag igjen, og allerede ei uke siden vi var pĂ„ konsert med Jon Olav og bandet Maldito i Trondheim, og overnatting pĂ„ Royal Garden! Og sĂ„ er det det knappe seks uker igjen til jul! đŸ˜±đŸ˜„Ny heading pĂ„ bloggen! Var ute i det flotte vĂŠret pĂ„ fridagen min, og sĂ„ ble dette bildet tatt. 😊

Med furu- og granbar, samt tyttebĂŠrlyng med tyttebĂŠr pĂ„ (!) som jeg fant like utenfor huset, gikk jeg i gang med dette Ă„rets dĂžrkrans. Kongler er det mengder av, men jeg brukte noen fĂ„ furukongler som jeg har brukt i dekorasjoner i flere Ă„r. 
Middagen pÄ en fredag kan vÊre av ymse slag. Idag ble det thaisuppe fra Meny, med biter av fiskepudding i, og nanbrÞd som tilbehÞr. Dermed fikk vi brukt opp restene av fiskepuddingen fra en middag tidligere i uka.
Den ble fyldig, god og sterk. En klatt rĂžmme oppi gjorde godt. 
Jeg er ferdig med vesten som er strikka i garnet "Air". BlĂ„melert garn som vil passe godt til dongeri. 
Den lange jakken i det herlige garnet "Faerytale" er ogsĂ„ ferdigstrikka, men mangler knapper. KnappenĂ„ler duger ikke i lengden... 📍
"Falske fletter" ser da ikke sÄ verst ut, eller hur?

Siden jeg nÄ ikke har flere store ufo'er (les; uferdige objekter) liggende, kan jeg med god samvittighet starte pÄ et nytt og tidkrevende prosjekt, nemlig dette:
Den er utradisjonell til meg Ä vÊre, siden rÞdt og rosa blandes. Det er en kombinasjon som har gjort vondt Ä se pÄ tidligere, men nÄ gleder jeg meg bare til Ä se resultatet!
Det er ikke ofte man fĂ„r slike store og gode mĂžnstre Ă„ strikke etter! 





TOPP SØNDAG! đŸšČ⛰️🧗‍♀️😅💞

Ja, en finfin sÞndag! Stor temperaturforskjell fra i gÄr, men ypperlig vÊr til sykkeltur! Vi har meldt oss pÄ Ti pÄ topp Frosta, og de fÞrst...