fredag 29. mars 2024

PÅSKE II: ARBEIDET SOM VARMER TO GANGER, OG 6-ÅRSDAG 🔥👑🩷

Onsdag i den stille uke ble brukt til blant annet dette:

Vi er jo så heldige å ha svoger Kristian som hugger, sager og kløyver det meste av veden vi bruker, og forleden kom han med et traktorhengerlass med ved! Og det kommer til å gå med en god del når vi tar i bruk badstua! I år som i fjor, er det jeg som tar på meg arbeidet med stablinga. 

Altså; jeg har ikke lest boka "Hel ved" av Lars Mytting, og ikke har jeg tenkt å lese den boka eller skrive om denne veden! Men jeg ble fornøyd med resultatet, og håper stablene står like stødig som de gjorde i fjor. 🤞

Etter vedarbeidet begynte jeg å lage påskens kake. Bunn av kjeks og smør, fyll av rømme, kremost, gelé og melis, og med lokk av gul gelé og sjokoladenøtteregg. Den ble søt nok, og mektig. 

I dag fyller prinsesse og Farmorgull Eileen 6 år! 🥳♥️ Fikk dette fine bildet av mor Anette:

Vi feiret henne i går, der vi var tilsammen 22 personer! Som tidligere nevnt fikk hun fikk sparkesykkel av oss:

- og så hadde jeg bakt skolebrød med både kokos og rosa strøssel til pynt. 🩷

Vi nyter påskedagene uten særlig mye på agendaen, og tar dagene som de kommer. Vi er fortsatt veldig fornøyde med å ikke ha hytte! 😁💛


Jon Olav og hans kjæreste Marte Lovise ble med oss hjem til Frosta etter selskapet hos Prinsessa. Koselig med brunchgjester! 💛


DOING IT BY MYSELF! 💪🪚🪛🥰

Jeg er slett ingen tilhenger av å bruke engelske ord istedetfor norske, men nå passa det så bra å bruke overskrifta Doing it by myself vedrø...