onsdag 3. juni 2020

DET VAR JAMMEN PÅ TIDE! 😳🌿🌺

Aldri har jeg vært så seint ute med å kjøpe sommerblomster. 3. juni ER seint! Det er ikke så mange dagene siden jeg kastet påskeliljene som fremdeles var i blomst. Men det meste er jo litt på skeiva i år....

Idag har jeg fri fra jobb, og planene for dagen var klare før jeg sto opp i morges. Først og fremst skulle jeg dra på Ytre Viken gartneri og kjøpe sommerblomster.
Surfina er nok min favoritt blant sommerblomstene. 🤗
 I ei gammel og stor jerngryte står surfina seg veldig godt gjennom hele sommeren. Om ikke lenge er denne gryta full av rosa blomster. 😊
Kløver er en ny potteplante for meg. Sammen med "Pletter i luften" passer den godt i den store leirkrukka ved inngangsdøra.
Denne er også ny - "Patio Salix". Etter noe googling fant jeg ikke ut så mye om den, annet enn at den godt kan stå inne og blomstre, for så å bli satt ute. Den skal få stå inne i hagestua, tenker jeg! 😁
"Bidens".
Kjøpte 10-pk med hengelobelia, og noen av dem havnet i denne gamle krukka som jeg ikke vet om har tilhørt min svigermor eller hennes mor. Kilden min (les; Lars) har ikke helt greie på sånt. Og jeg forstår ham... 😊
Ei lita vannkanne kjøpt på Biltema, og som muligens var tiltenkt mitt nydelige barnebarn, har fått selskap av to hengelobelia. Farmor (eller Tamoj som Eileen kaller meg 💕) må nok kjøpe ei ny vannkanne, tenker jeg.  ❤
Om det ikke var nok bilder av de tørkede rosene i fuglebadet, så kommer det et til! Nå har de ligget i vannet i tre dager, og idag regnet det på de. Men jeg synes fortsatt at de er flotte! 🤗

Videre plan var å brenne mer kvist og skogsavfall, siden det regnet og spredningsfaren var minimal. Men det ble så dårlig fyr at jeg ga opp før jeg ble søkkblaut.
Neste på agendaen var å vaske terrassene med terrassevasker. Men jeg fikk den ikke til å virke slik den skal, så måtte jeg kaste inn håndkleet der også. Shit. Men noen ganger må man bare gi seg, og vente på hjelp. Det vil nok ordne seg med både ild og vann når papen kjem heim! 😍

P.S. Jeg prøvde igjen da det ble oppholdsvær, og jammen ble det bål, ja! 🔥
Greit med litt håndarbeid mens jeg passer bålet. 🤗

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...