lørdag 27. juni 2020

WHAT A BEAUTIFUL DAY! 🌞🍓🌸🦐

De første to kurvene med Frostajordbær ble kjøpt idag, og de var gode! 🤗
Reker og hvitvin her hjemme i kveld. Vi snakka om å dra på hytta også, men i 30 graders varme hadde jeg ingen lyst til å pakke og "slite" meg dit. Slite i gåseøyne, for vanligvis ser jeg ikke på de 1200 metrene med gange mellom parkeringsplassen og hytta som slit. Men idag ville jeg bare være hjemme og ta det med ro!
Kjøpte 5 kg reker i størrelsen 70/90 her om dagen, og de var gode å finne i kveld. Baguetter (i mangel på loff), hvitløksmajones og sitron smakte fortreffelig sammen med en hvitvin vi ikke har smakt før. 🥂
For en stund siden kjøpte jeg en sånn opptiningsbrikke som jeg ville prøve ut på rekene. Jeg la noen på brikken og noen i ei stekeform. Med en innetemperatur på godt over 30 grader, tinte nok rekene like fort uten brikken som med. Men etter en times tid i jacuzzi'n.....
.....Jadda, nok et bilde derfra, ja...!
.....hadde rekene tint så å si like mye. Jaja.
Og ja, det var godt med den stunda i boblebadet, selv om det er 37 grader i  vannet. Som regel er det veldig kaldt å stå opp av det varme vannet, men i kveld fungerte dette utmerket. Vi satt for det meste oppe på kanten for å avkjøle oss, og så var vi nedi for å bli våte.
Det blomstrer bra her nå! Surfinaen brer seg utover, slik at den digre jerngryta er bortimot usynlig.
Busknellik og hengelobelia er en fin mix, synes jeg.
Og de svarte surfinaene blir bare finere og finere!
OG så er jeg så happy for at vrihasselen min har fått nye blad! Den ble utsatt for lusangrep da jeg fikk den med hjem fra butikken, og trodde den var fortapt. Men jeg fikk tips om å fjerne alle bladene og dusje den med grønnsåpevann, og Voilá! Nå er den frisk og fin og lusfri! 🤗

27 grader kl. 22.41! 😁 Det er et fint minne å ta med seg når vi til uka er spådd regn og varmegrader ned på 10-tallet! 😳

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...