mandag 15. juni 2020

EN NY LIVSNYTERDAG 💖

Jeg har hatt en (velfortjent??) fridag, og har brukt mye tid i hagestua. 💖 Alle dagens måltider ble spist der. 😊
Etter middag monterte Lars dørstolper og låsesylindere, så nå er hagestua bortimot tett! 👍
Ja, sånn bortimot. For terrassegulvet er fremdeles slik terrassegulv er; utett. Men vi tar sikte på å kjøpe et heldekkende teppe, slik at vi eliminerer mest mulig trekk fra gulvet.

Jeg har "restaurert" to tilårskomne og avdanka lykter. Glasset i lyktene er fasettslipt, så det blir fint lysskinn i de. Men den rustne og solsvidde lakken trengte sårt en oppgradering. For det var aldri min hensikt å skrote dem. 😇
Grønn spraymaling, med det glimrende og passende navnet "Stemning", ga lyktene et nytt liv og innpass i hagestua. 🤗
Ser litt skrev ut, den store lykta, men det må være fotografen som har bomma litt på vinkelen.

Men badedamene står støtt på pidestallen og speider etter stranda! ⛱ Spørs om jeg må lage et lite arrangement for dem, med vannspeilbålpanna....! 😅
Men "arrangementet" med jordbærduk og en liten grønnplante i ei krukke på bordet - det gikk ikke.... Jeg er ingen "duk-dame" lenger. Kun når jeg dekker et festbord, synes jeg det skal være duk på bordet. Så idag var det bort med med jordbærduken og fram med Norgesglass og lys. Og glasslysestaker. På glassplatebordet. Det ble mer meg, det. 😁

Trancherbordet som jeg kjøpte pent brukt for en billig penge for ett par år siden, med tanke på at det skulle stå i den framtidige hagestua, ble hentet fram fra nestenglemselen og behørig støvtørket. Nå vurderer jeg om jeg skal male det... Hmmm... 🤔

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...