søndag 7. juni 2020

HAGESTUA ~ DAG 3 🤗🔨

Det var såpass ufyselig vær i morges, at vi valgte å starte dagen veeeeery slowly. Det var langt over preketid da vi gikk ut for å fortsette arbeidet med hagestua. Vel, vi er å ta i litt. For vi var så heldige å få hjelp av svoger Kristian idag også, så jeg stekte vafler til arbeidskarene istedet.
Målet denne helga var å få montert takplatene, og det gikk bra! Det ble en hustrig dag, med 10 grader, vind og noe regn. Varmekjeledress var bortimot et must. Og vi skriver 7. juni.... 😳
På bildet over fester Lars takplatene slik at de ikke skal blåse av når jeg blir alene hjemme kommende uke.
Og så måtte han skifte dekk for meg før han drar... 💖 Peugeot'en har hatt piggfrie vinterdekk på helt til nå. Den måtte ha nye sommerdekk, og det tok litt tid før vi bestilte. Men så er det ikke så veldig lenge siden jeg kjørte til jobb på snøføre heller, da!
Så må jeg vise fram disse to...! 😄 En pelikan og en trane (?) ble med hjem forleden. De er ganske høye, og i metall. Jeg kunne bare ikke la de stå igjen i butikken. De skal få stå i hagestua og speide utover. 😁

Nå blir det stillstand i arbeidet kommende uke. Jobboppdrag i Bergen for Lars vil vare det meste av uka som kommer. I mens skal jeg beise ferdig alt treverket på hagestua. Med det fine været som er meldt ut i uka, skal jeg rekke å bli ferdig til fredag. 😊

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...