lørdag 13. juni 2020

OG VI BEISER OG VI BEISER.... 🖌😎

Eller rettere sagt; jeg beiser. For handymannen Lars gjør alt annet:
Nå er kilen på plass i takkonstruksjonen, og den har fått siste strøket med beis.
Nå må det nevnes at Lars lagde seg mer arbeid enn nødvendig. Han fikk det ikke helt til å stemme med de ferdig skråskjærte materialene fra fabrikken, så han sagde av en bit som absolutt skulle vært der... 🙄 Men som vanlig fikk han fikset det til, og resultatet ble helt flott! 😁👏 I løpet av helga monterer han skyvedørene! 🤗
Jeg har beiset ferdig to av tre pallekasser. Foreløpig rekker det, tror jeg. Det skal plantes jordbærstiklinger i disse to. Jeg får stiklinger av en jordbærdyrker her på Frosta, og han rådet meg til å vente en ukes tid før jeg kommer og henter dem. Passer meg utmerket! 👍
Jeg har ikke beiset i bunnen, for jeg tenker å "grave" ned selve pallen i singel.

Da er det straks på tide å dra på jobb! 😷

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...