mandag 15. juni 2020

HAGESTUA ~ DAG 4 OG 5 🔨🖼❤

Jeg har hatt ei hektisk helg på jobb, mens Lars har vært hjemme og brukt litt tid på hagestua. Men etter den intense Bergensturen denne uka, var det helt på sin plass at han la opp helga som han selv ville. 😊
Men nå er hagestua nesten ferdig! 🤗 Jo, det er igjen noen småting, men se her da!
Etter at jeg la meg i går kveld, satte Lars inn glassdørene på den ene sida. Det gjorde han for å glede meg før jeg dro på dagvakt grytidlig i morges! ❤
Og i kveld var alle de tolv skyvedørene satt inn! Ju-huu! 🤗
Låsekasser og sidestolper mangler ennå, så det er en åpning i hvert av hjørnene. Men med så god temperatur som vi har i Trøndelag nå, gjør det ikke noe om det er litt trekkfullt noen dager til. Vi skal kjøpe et heldekkende terrasseteppe etterhvert. I en mellomgrå farge, tenker vi. Det vil ta unna trekk fra gulvet. På sikt kan det hende at vi legger varmefolie og flis istedet for terrassebord og teppe.
Nå kan endelig hagemøblene få stå i fred uten å bli våte! 👏
Fuglene jeg kjøpte forleden har fått en grei plassering. 😊
Den store putekassen har gjort en hederlig innsats. Nå skal den få huse putene til stolene på frokost terrassen.
Fra kjøkkenøya blir ikke hagestua til særlig hinder for utsikt og lys.
Vi er allerede svært fornøyd med hagestua vår! 😍 Den ble akkurat passe stor med sine snaue 20 m2. Materialene er massive og nøyaktig kappet. Skyvedørene er solide og glir lett på skinnene, og alle kan skyves til begge sider.

Jeg skal bruke god tid på å få den koselig og innbydende. 😊 Men den er koselig nok til at jeg ikke har lyst til å ta kvelden.... 💕

ÅRETS NASJONALDAG 🥳🇧🇻🌞

ble den varmeste 17. mai som noensinne er målt, og den fineste rent værmessig! 🌞🇧🇻 Det ble tidlig i uka klart at bunaden ikke fikk komme ...